Tip pre podnikateľov - Objav storočia vždy získa náhoda

Celý náš život je vraj jedna veľká náhoda. Dokážeme síce plánovať, no nie predvídať a tak sa občas stane, že sme sami seba prichytili nepripravených. Tých pár z nás, ktorí túžia po objave storočia musia náhodu poznať a priateliť sa s ňou.

Einstein

Niet divu, že všetky skutočné veľké "veci" objavila iba obyčajná náhoda alebo náhodný sled udalostí. Byť pripravený všimnúť si takýto náhodný jav je dôležité pre to aby sme dokázali túto náhodu uchytiť a ďalej ju rozvíjať v dobrý nápad. Padajúce jablko prinieslo myšlienku gravitácie a skutočne múdry človek ju dokázal uchopiť, spracovať a vysvetliť. Aj v biznise to funguje rovnako. Preto ak ste sa dali na dráhu podnikania, všímajte si viac vecí, ktoré sa dejú popri tých, ktoré vykonávate úmyselne. Ak máte potom to šťastie, že vám to páli, váš rozum vám sám napovie, čo ste skutočne objavili.

Zarobiť peniaze vám pomôže iba šťastie a náhoda

Do titulku tohto odstavca samozrejme patrí aj talent. Talent má však najmenšie zastúpenie a tak sme ho zámerne vynechali. Dôležité pre podnikateľov je šťastie a náhoda. Jedine s nimi sa môžete v podnikaní skutočne presadiť. Ak nepatríte do skupiny géniov, tak je lepšie biznis kopírovať po konkurencii ako hľadať vlastný nápad. S hľadaním vlastného nápadu by ste mohli totiž stratiť všetok svoj čas a zmárniť tak svoju príležitosť. Aby sme vám vysvetlili o čom autor píše, predstavme si spolu jeden myšlienkový experiment. Autorov kníh je na svete milióny. Úspech má však len prvých pár sto, možno tisíc. Ten najväčší úspech zas len pár desiatok. Všetci tí ostatní píšu svoje knižky síce v nádeji, že raz sa snáď presadia, no úplne zbytočne. Kvalita ich diel je však často krát porovnateľná s tými, čo žnú slávu. Jediné čo týmto autorom chýba je náhoda a šťastie.

Kopírovanie nápadu

Ak letia severské detektívky, bude aj pre vás lepšie dať si spisovateľský pseudonym nejaké dánske meno a písať detektívky. Pravdepodobnosť, že si ľudia kúpia vašu knihu je vyššia ako keby ste písali o niečom, čo nikdy nikto ešte nečítal. Ak je niekto skutočne dobrý, tak stačí byť z polovice tak dobrý ako on a máte jeho polovičnú slávu. Úspech potom prichádza častejšie a hlavne rýchlejšie.

Na záver

Jadrom tohto článku je nápoveda pre podnikateľov, ktorí túžia získať úspech. Pravdou je, že hlavná myšlienka článku je veľmi zložitá a porozumieť jej bude vyžadovať veľa premýšľania. Ak túžite skutočne niečo objaviť, dívajte sa vedľa seba, pretože váš úspech leží na ceste, ktorá sa tvorí náhodou a nie úmyselne vami.

Autor: Bruno Root

Tento článok si môžete prečítať aj v českom jazyku na českej verzii finančného portálu Ammado.

 

REKLAMA