Ako sa zachovať pri omeškaní splátky

Každý záujemca o pôžičku by si mal už dopredu zistiť ako bude reagovať finančná inštitúcia v prípade ak sa dostane do zlej situácie a nebude môcť splátku uhradiť včas. Niektoré bankové ale aj nebankové inštitúcie (vrátane produktu Ammado pôžička) ponúkajú klientom bezplatný odklad splátky. Dá sa povedať, že túto službu v súčasnosti ponúka takmer každá spoločnosť s platnou licenciou NBS.

Omeškanie splátky


Stalo sa Vám niekedy, že ste sa počas splácania pôžičky dostali do omeškania? Človek nedokáže predvídať nepríjemné udalosti, ktoré ho môžu postretnúť. Strata práce, zdravotné problémy alebo čokoľvek iného. Každá jedna seriózna pôžičková spoločnosť vie, že takéto situácie môžu nastať a tak klientom odklad splátky umožnia.


Komunikácia je nevyhnutná

Je to práve klient kto musí túto situáciu začať riešiť a to skôr ako príde splatnosť splátky. S finančnou inštitúciou musíte začať komunikovať ihneď ako nepríjemná situácia nastane. Výhodou tejto okamžitej reakcie nie je len fakt, že spoločnosť môže s dostatočným časovým priestorom pripraviť dodatok k zmluve o odklade splátky, ale aj nie menej dôležitý fakt, že klient môže v prípade súdneho sporu dostatočne argumentovať s tým, že mal aktívnu snahu svoj problém riešiť.


Nekomunikovať je to najhoršie rozhodnutie aké môže klient urobiť. 

Finančná spoločnosť poskytujúca pôžičky nemá odkiaľ získať aktuálnu informáciu o bonite klienta a tak postupuje mechanickým spôsobom. Na vrub klienta sa okamžite po splatnosti splátky vygeneruje upomienka. Ak klient nezareaguje, generuje sa druhá upomienka a na rad prichádza inkasné oddelenie. Až následné kontaktovanie klienta fyzickým spôsobom prinesie spoločnosti informáciu a aktuálnej bonite, na základe ktorej sa bude snažiť klientovi pomôcť. No v tomto štádiu sú už splátky v omeškaní a zaúčtované sú aj poplatky za upomienky.


Žiadosť o odklad splátky

Ammado finančný portál pre Vás pripravilo univerzálnu žiadosť o odklad splátky, ktorú si môžete jednoducho stiahnuť a vyplniť. Následne túto žiadosť môžete odoslať e-mailom alebo poštou do ktorejkoľvek finančnej inštitúcii. Nezabudnite v žiadosti uviesť aktuálny kontakt.
 

Žiadosť o odklad splátky nie je jediným riešením ako sa zo zlej situácií dostať. Klient môže požiadať spoločnosť aj o splátkový kalendár za omeškané splátky a upomienky alebo mimoriadne splátku znížiť. To, či finančná inštitúcia klientovi splátkový kalendár poskytne je len v jej kompetencii a na jej rozhodnutí. Každý klient sa posudzuje individuálne.